Tuesday, March 22, 2011

jalan2 cari ubat n cari makan....

Semalam pegi cari ubat untuk abah. Dah terlanjur tu, saja ler pusing2 kat Bandar Putra. Memula g cari makan kat Selera Desa,sebelah Alamtologi. Boleh tahan gak asam pedas dia tapi rega dia ehem ehem sikit...

Kalau nak pegi Restoran Selera Desa ni, dari arah Johor, naik flying over yang depan Klinik Kesihatan Kulai Besar, belok ke kanan dan terus jer pastu amik kiri bila nampak banyak kedai kedai tu. Maknanya sebelum sampai simpang Giant.

Sebelum tu kita akan nampak Pejabat Alamtologi. Aku pun tak tau itu pejabat apa. Cuma ada sekali g makan kat sini nampak budak X-Mitsubishi. Kalau tak silap namanya Sanusi. Dia sabahan. Nak di tegur, masa tu dia tengah bz nampaknya. InsyaALLAH lagi sekali jumpe, aku tegur.

Lepas makan, hb g singgah Giant sebab nak belikan geng dia ayam panggang kat Giant tu. Aku malas nak g sb kalau keluar jer dari keta maknanya duit pun akan kuar. Hehe

Masa balik lalu jalan dalam . Macam biasa, hb "mintak sikit" bunga raya yang tanam kat sepanjang jalan situ. Sikit jer, 4,5 dahan jer.

Kemudian terus lalu kat Hutan Bandar Bandar Putra yang air kolamnya kuning sesangat. Kawasan tu cantik tapi airnya tak sesuai sikit.. Kebetulan lalu jalan situ ari ni x der lak kapalterbang. Aku ngan hb memang suka g situ utk tgk kapalterbang turun/naik.

Last sekali hb singgah Econsave sebab nak beli limau lokam. Aku cam biasa duk dlm keta untuk terus berjimat. Hehe

No comments:

Post a Comment