Monday, August 6, 2012

Ujian ALLAH S.W.T..

Selama hampir 8 tahun aku berumahtangga, belum penah sekali pun hubby jatuh sakit. Kalau ada pun sakit dia yang biasa jer yakni susah tidor. Tapi pada 15/6/2012, ALLAH memberi ujian kepada dia dan diriku sendiri bila dia mula sakit perut yang berterusan hingga akhirnya terpaksa di bawa ke hospital. Bukan lah niat nak ke Johore Specialist Jln Abd Samad tu tapi di sebabkan bila pergi ke Hospital Kulai (17/6/12)setelah datang dari jam 9 malam hingga 5 pagi,Doktor kata tak da sakit apa2. Mungkin angin dan di benarkan balik umah. Pagi Ahad,18/6/12 dia mula sakit balik dan bila petang sakitnya makin teruk dan akhirnya bawak ke Johore Specialist Hospital. Biasalah bila dah pegi situ memang cepat action dia. Lepas cek dan x ray, Doktor bagitau ada batu karang di dua2 saluran kencing dan yang sebelah kiri agak teruk sebab saluran dah tersumbat. Apalagi, mulailah aku berumahtangga di hospital.
Gini ler rupanya orang sakit. Selalu memang dia x pernah duduk diam kat rumah, ada jer yang di buatnya tapi ni lah kali pertama dia terbaring lama.
Ni baru lepas sarapan dan makan ubat.
Ni dah segar sikit. Setelah seminggu duk sini, dia dibenarkan keluar pada 23/6/2012 dan followup masih di teruskan sebab batu karang belum dapat di keluarkan. InsyaALLAH 11/8 ni akan pegi sekali lagi untuk ctscan melihat kedudukan batu tersebut. Aku mohon agar ALLAH SWT memberiku kesihatan yang baik dan kekuatan mental dan pisikal untuk menjaganya selama masih belum sembuh ini. InsyaALLAH.

No comments:

Post a Comment