Tuesday, August 7, 2012

terima kasih ...

Sejak di beri ALLAH SWT ujian kepada hubby, badannya susut. Masa mula2 masuk hospital 70kg, tapi turun menjadi 64kg dalam masa sebulan. Dia hilang selera dan letih tubuh badan. Sebarang makanan langsung tak boleh di makan. Cuma aku tetap memaksa dia memakan oats dan susu/horlick atau milo.
26/7/2012, aku seperti biasa ada monthly check di Pusat Kesihatan Kulai. Memang jenuh lah menunggu tambah pulak puasa. Setelah buat ujian urine, amik darah dan pemereksaan doktor, jam dah pukul 12.45tgh. Doktor dah pesan supaya berhati2 sebab gula aku semasa di cek cuma 3.7 jer. Masa nak balik dapat call dari Nariah bagitau dia nak balik malam ni. Alamak, camana ni ek, detik hati sb memang sejak mula puasa aku tak memasak sebab hubby tak da selera makan jadi aku makan apa yang ada jer. Walaupun dia pesan jangan susah2 tapi tak sedap ati juga kesian kat budak2 yang 9 orang tu. Sampai umah aku jadi lipas kudung buat mana yang sempat. Aku masak nasi dan masak merah ayam. Alhamdullilah selesai.
Jam 9 lebih Nariah dan keluarga sampai. Cuma Anas, Nadiah dan Said jer yang tak ikut. Macam biasa Nuha, Mamat,Najwa dan Nayli amik cuti sekolah sendiri. Saat ini aku perasan perubahan pada hubby. Dia jadi ceria bila di kelilingi oleh cucu2nya. Dia makan buah2an yang di bawak Nariah dengan begitu berselera sekali. Walaupun sebelum ni dia makan tapi banyak buang dari makan. Alhamdullilah, yakinlah aku sebenarnya dia rindu dengan cucu2nya. Masing2 bertanya kenapa atuk kurus, kenapa atuk itu dan ini.
Siapalah yang tahu apa di dalam hatinya.Rindu dan sepinya di simpan di dalam hati. Melihat wajah cucu dan melayan kerenah mereka memberikan dia tenaga yang amat sangat.
Tiada ucapan dan kata2 indah yang mampu aku nyatakan melainkan TERIMA KASIH pada mereka. Kehadiran mereka telah menjadikan hubby semakin sihat dan ceria. Terima kasih juga kerana sudi menukar plan sebab sepatutnya pagi jumaat tu mereka bertolak balik ke Bangi tetapi Amat menukar plan balik selepas buka puasa.
Sekali lagi, terima kasih semua..

No comments:

Post a Comment