Thursday, April 7, 2011

Aku dan kehidupan...


Ari Senin pegi kelas fisioterapi kat Hospital Kulai. Memang aku akui dah lama tak work-out. Badan dan tegang ngan keras. Pakar tu suruh buat cycling 15minit. Oh! memang nak pengsan ler. Non stop tapi aku stop gak. Kaki ni lak asik ngayuh gostan jer.. Lepas 15 minit, buat angkat kaki setiap kaki 60 kali. Bayangkan orang yg comel cam aku ni kena wat 120 kali(setiap sebelah kaki 60x) Huhhh! X dapat kata ngan perkataan. Abes wat tu dia suruh lah duduk bangun sebanyak 60x. Ahh akhirnya aku meninggalkan bilik tu dengan kaki yang gigil dan badan yang melayang. C u again 25/4/11 ni...

Ari selasa, antar abah g hospital wat tapping. Air di keluarkan sebanyak 8000liter. Tu lagi sekali gigil kaki. Tapi kali ni sebab lapar giler. Pagi tu memang x breakfast sb ingat nak makan kat kantin. Ropa2nya kantin tu tutup sb dah abeh contract. Jawabnya lapor ler sampai balik kul 8 malam.Apapun, abah dah selamat keluar semalam(Rabu) dan nampaknya ok ler.

Malam tadi (Rabu) dpt sms Imah,bagitau kakak ABI yang sulong sakit dan berada di Hospital Sultanah Aminah, JB. Aku sebenarnya memang kagum dengan ABI. Dia amat tabah dan aku tahu hanya ALLAH S.W.T yang tahu apa isi hatinya. Abi yang aku kenal adalah seorang yang amat tenang. Tiada tergambar di wajahnya sedih atau muram. Malah tidak pernah sekali aku mendengar keluh kesah dari bibirnya bila berhadapan dengan masalah yang sering kali di hadapi.
Abi, insyaALLAH kakak Abi akan pulih seperti biasa. Aku tahu, ABI memang seorang yang kuat dalam menghadapi setiap kepayahan. Doaku moga kau sentiasa di permudahkan urusan oleh ALLAH S.W.T. Aminnn

No comments:

Post a Comment