Tuesday, June 8, 2010

Tetamu Senja



Dah lama tak update blog. Bukan x ada citer tapi x tau nak di mulakan dari mana. Aku hantar abah ke hospital pd 31hb Mei ari tu dan dalam masa dua hari berbagai yang ku lihat. Benar lah,kematian akan tiba bila sampai masanya. Tidak cepat atau lewat walau se detik. Kedua-duanya masih muda dan kadang kala di fikirkan, kenapa muda2 dah meninggal tapi itu janji ALLAH S.W.T.
Seorang pengidap kencing manis berusia 33 dan seorang lagi sakit jantung dan baru 26 thn. Yang berusia 33thn, meninggalkan isteri yang tidak berkerja dan anak berusia 8 dan 5thn. Yang lagi satu meninggalkan isteri yang sarat mengandung dan anak yang masih kecil.(Aku x pasti berapa dan usia anak2nya)
Aku terfikir, apa akan jadi selepas ini? Apakah anak-anak akan mendapat ayah baru dan saat ibu leka di belai cinta baru, akan terabaikah anak2? Barangkali orang akan menganggap aku pesemis tapi itulah hakikiat kehidupan.
Ada masa kita alpa dengan tanggungjawab tidak terkecuali diri ku sendiri. Ada masa aku menuntut sesuatu yang lebih dari yang sepatutnya kerana sifat manusia tidak pernah puas dengan apa yang ada.
Maafkan aku Ya ALLAH. Aku berusaha memperbaiki diri ini walaupun dengan segala kepayahaan.

No comments:

Post a Comment